De onafhankelijke ombudspersonen kunnen helpen om de relatie tussen patiënt en hulpverlener te herstellen. We streven ernaar het probleem op te lossen op een aanvaardbare manier voor alle partijen. Je vraag bepaalt wat we doen – en dat doen we altijd in onderling overleg.
We winnen de informatie in die nodig is om te kunnen bemiddelen. Daarvoor kunnen we ongehinderd contact opnemen met alle mensen of diensten die betrokken zijn bij je klacht. In de loop van de procedure volgen we alles verder op om je op de hoogte te houden.
Leidt de bemiddeling niet tot een oplossing? Dan informeren we je over andere mogelijkheden om je klacht af te handelen en verwijzen we je door.
Als je aanmelding afgehandeld is, registreren we ze anoniem. Elk jaar stellen we een jaarverslag op met een overzicht van alle aanmeldingen. Op die manier signaleren we mogelijke verbeterpunten in de geestelijke gezondheidszorg.
Hieronder vindt u de website, een animatiefilm en de folder.
Update your browser to view this website correctly. Update my browser now